Menu główne
Zajęcia mają na celu wspieranie uczniów z trudnościami w nauce, dają im możliwość odreagowania napięć, aktywizowizują dzieci, uczą radzenia sobie w sytuacjach trudnych, dostosowywania się do zasad, ogólnie przyjętych norm.
Zajęcia z terapii pedagogicznej w młodszych klasach szkoły podstawowej skierowane są przede wszystkim do uczniów z trudnościami w nauce, które związane są z:
opóźnieniami i zaburzeniami percepcji wzrokowej i słuchowej,
zaburzeniami procesu lateralizacji,
deficytami pamięci,
opóźnieniami i zaburzeniami mowy,
deficytami uwagi powiązanymi z nadmierną ruchliwością.
Wymienione zaburzenia wpływają niekorzystnie na proces zdobywania umiejętności szkolnych i społecznych. Dzieci nie są w stanie samodzielnie poradzić sobie z narastającymi problemami, co w efekcie staje się przyczyną dodatkowych zaburzeń -
Zajęcia rewalidacyjne przeznaczone są dla uczniów niepełnosprawnych, każde z tych dzieci ma minimum 1 godzinę zajęć w tygodniu. Są one realizowane w formie zajęć indywidualnych lub w grupach 2 -